Pesten op school aanpakken: inleiding (uit: VPNEW)

door

Pesten op school aanpakken


 inleiding

Pesten is slecht voor gepeste, pester en de rest van de groep. De één heeft kans voor
zijn leven beschadigd te worden, de ander heeft veel meer kans om in de
criminaliteit te belanden, en de rest van de groep…..

Pesten is een zeer ongezonde situatie voor letterlijk iedereen. Niet alleen de sfeer
wordt door pestproblemen verslechterd, maar ook het leerproces wordt verstoord.

 

Een goed pedagogisch klimaat, waarin pesten “not done” is, geeft kinderen
en leerkrachten een veilige, en leuke werkplek, waar het goed toeven is.

 

De aanpak van pesten op school gaat uit van een win-win-strategie en de vooronderstelling dat iedereen er mag zijn.

In zeer extreme gevallen waar een win-win-situatie onhaalbaar is, kiest de school voor de gepeste.

Onderdelen van Pesten op school aanpakken met….  staan hieronder.
de stopmethode   
de andere onderdelen van dit hoofdstuk uit de reader “Van pesten naar een wij-gevoel” volgen nog.

   ===== terug naar de bibliotheek===== 

PageLines

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten